UWAGA! Dołącz do nowej grupy Hajnówka - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Jak Polacy za granicą mogą załatwić sprawy w ZUS-ie?


Polacy mieszkający za granicą mogą teraz załatwiać swoje sprawy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sposób łatwiejszy niż do tej pory. Dzięki możliwości umówienia e-wizyt, nie muszą podróżować do Polski, by uzyskać niezbędne informacje czy złożyć wnioski. Ekspert ZUS-u wskazuje na korzyści płynące z tego rozwiązania, które jest pomocne szczególnie dla osób z ograniczoną mobilnością oraz tych, którzy długo mieszkają poza granicami kraju. Warto jednak pamiętać o różnicach czasowych podczas umawiania spotkania.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że załatwienie spraw online jest bardzo proste. Należy odwiedzić stronę ZUS-u i zarezerwować e-wizytę w wybranej placówce. Wymagany jest jedynie dostęp do komputera, tabletu lub smartfona z kamerą i mikrofonem. Podczas takiej wideorozmowy można uzyskać informacje na temat emerytur, rent, a także zasiłków i innych świadczeń. To nowatorskie podejście ma na celu ułatwienie dostępu do informacji dla polskich obywateli na całym świecie.

W przypadku składania wniosków emerytalnych, osoby, które pracowały w Polsce i w innym kraju, powinny pamiętać o tym, iż wniosek należy złożyć w zagranicznej instytucji ubezpieczeniowej. To ona zajmie się przekazaniem dokumentów do instytucji w Polsce oraz innych państwach, w których wnioskodawca pracował. Dla osób, które przepracowały tylko w Polsce, istnieje możliwość złożenia wniosku zarówno osobiście, jak i elektronicznie. Przed przystąpieniem do tej procedury, konieczne jest posiadanie profilu zaufanego na Elektronicznej Platformie Usług Administracyjnych lub bezpiecznego podpisu elektronicznego.

Źródło: Urząd Miasta Hajnówka


Oceń: Jak Polacy za granicą mogą załatwić sprawy w ZUS-ie?

Średnia ocena:4.71 Liczba ocen:24


Zobacz Także