Rozpoczęła się przygotowania do zimowego utrzymania dróg, ulic oraz chodników na terenie Hajnówki w nadchodzącym sezonie 2025/2026. Utrzymanie dróg jest realizowane przez różne instytucje w zależności od kategorii dróg. Mieszkańcy powinni być świadomi, który z zarządów drogowych odpowiada za konkretne ulice i jakim numerem telefonu mogą się kontaktować w razie potrzeby.
W przypadku dróg wojewódzkich, odpowiedzialność spoczywa na Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich. Wszelkie sprawy związane z utrzymaniem i dyżurami można zgłaszać pod numer telefonu 85-655-26-23. Ulice zarządzane przez tę instytucję obejmują m.in. Białostocką, Warszawską oraz Marsz. J. Piłsudskiego, które są kluczowe dla komunikacji w regionie.
Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce odpowiada za drogi powiatowe. Mieszkańcy mogą kontaktować się z biurem pod numerem 85-683-20-01 lub 604-618-584. Do dróg powiatowych zaliczają się m.in. ulice takie jak 11 Listopada, Lipowa czy Targowa. Również te ulice będą regularnie utrzymywane w stanie przejezdności w czasie zimy.
Utrzymanie dróg miejskich jest z kolei w gestii Urzędu Miasta Hajnówka oraz Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych, które prowadzi zimowe utrzymanie na zlecenie urzędników. Mieszkańcy mogą dzwonić na dyżur przedsiębiorstwa pod numer 730-103-503. W ramach II standardu zimowego utrzymania wyróżnione zostały liczne ulice, takie jak Akacjowa, Cicha, czy Warszawska I. Mieszkańcy powinni zapoznać się z informacjami na temat nałożonych obowiązków związanych z zimowym utrzymaniem dróg w ich rejonach, aby móc zgłaszać ewentualne problemy na bieżąco.
Źródło: Urząd Miasta Hajnówka
Oceń: Zimowe utrzymanie dróg w Hajnówce na sezon 2025/2026
Zobacz Także



